Stage als project coördinator

Ipsos

  • Gand, Flandre-Orientale
  • Stage
  • Temps-plein
  • Il y a 2 mois
Job Description:#ProudToBeIPSOSIpsos is één van de grootste marktonderzoeksbureaus ter wereld. Wereldwijd zijn wij aanwezig in 90 landen, met meer dan 18.000 werknemers. Wij tellen in België maar liefst 180 creative & curious minds. Wij leveren verrassende en unieke inzichten in mensen en markten waarmee we organisaties inspireren en helpen bij het nemen van hun beslissingen.
Wat ons motiveert? Dat is onze passie voor het begrijpen en analyseren van de menselijke drijfveren, want onderzoek is méér dan informatie alleen.Omdat we geloven in het potentieel van jong talent, kan je bij Ipsos jouw eerste stappen in marktonderzoek zetten. Één van de mogelijkheden is een stage als Project Coördinator in ons kwalitatief onderzoeksteam: Understanding Unlimited. Dit is onze service line die gespecialiseerd is in kwalitatief onderzoek. Aan de hand van diepte-interviews, focusgroepen of online communities kunnen we een diepgaand inzicht verkrijgen in de attitudes, motieven en argumenten die bepalend zijn voor het gedrag van consumenten.Wat kan ik allemaal doen?
  • Je bent een plantrekker die altijd en overal overzicht en structuur behoudt en details bewaakt.
  • Je werkt als een echte allrounder: zelfstandig, flexibel en accuraat, op wie researchers kunnen bouwen en hun projectplanning toevertrouwen.
  • Je neemt jouw verantwoordelijkheden bij elk project zoals de coördinatie en communicatie: planningen opmaken, contacten onderhouden met onze (internationale) partners, zorgen dat de juiste respondenten gevonden worden voor onze onderzoeken, het proces van A tot Z opvolgen, travel regelen van researchers (vluchten, hotels, visa), meedenken over mogelijke oplossingen om het veldwerk te realiseren …
  • Om het kwalitatief veldwerk (interviews, focusgroepen, online communities …) te laten plaatsvinden, coördineer jij mee het veldwerk van de verschillende onderzoeksprojecten. Dit houdt in dat je
  • … een rekruteringsvragenlijst opstelt en de rekrutering dag tot dag opvolgt met onze rekruteringspartners.
  • … helpt om de verschillende platformen voor de gesprekken op te zetten (fysieke groepsgesprekken voorbereiden, MS Teams digitale ruimtes aanmaken, community platformen programmeren …).
  • … het project opvolgt met partners in zowel nationale als internationale context.
  • … intern een spilfiguur bent en de betrokken researchers op de hoogte houdt van de voortgang van het project.
  • … de opzet van het project faciliteert en zorgt dat alles tijdens het veldwerk vlot kan verlopen.
  • Je voert elk nieuw project enthousiast uit en denkt creatief mee over de verschillende aspecten van dit project. Je ondersteunt onze researchers.
Wie ben jij?
  • Je hebt een proactieve en ondernemende houding. Jij durft anderen najagen om gedaan te krijgen wat nodig is.
  • Je bent self-motivated en je voelt je goed in een team.
  • Je bent een echt organisatietalent en daarom kun jij gemakkelijk en snel schakelen.
  • Je hebt oog voor detail en werkt graag nauwkeurig. Je brengt graag structuur aan en kan deze ook aanhouden.
  • Jouw moedertaal is Nederlands of Frans en je bent zeer vlot in het Engels.
  • Je communiceert met gemak en durft vragen te stellen.
  • Je hebt een uitstekende kennis van Word en Excel en je hebt zin om te leren werken met platformen die een zekere technische vaardigheid vragen.
  • Je houdt van variatie; elke dag heeft een nieuwe insteek.
  • Je springt gemakkelijk om met deadlines.
  • Je bent een Master student in bijvoorbeeld één van volgende richtingen: Event- en Project Management, Marketing, Psychologie, Sociologie, Communicatiewetenschappen, Taal & Letterkunde, Filosofie, Geschiedenis, Economie of gelijkwaardig.
  • Je bent op zoek naar een stageplaats voor een periode van 9 weken of meer in Gent of Antwerpen.
De stage die wij jou bieden …Een stage bij Ipsos is een geweldige kans om jezelf verder te ontwikkelen en een waardevolle ervaring op te doen in marktonderzoek. Een stage bij Ipsos betekent verschillende dingen:
  • Een stimulerende leeromgeving waarbinnen jouw inspanningen en prestaties worden gezien en beloond.
  • De mogelijkheid om hands-on ervaring op te doen in de sector en te werken aan echte projecten, waarin we je meenemen in het volledige proces van A tot Z.
  • Werken met de nieuwste tools en technologieën die worden gebruikt in de marktonderzoekssector.
  • Je krijgt tal van kansen om op persoonlijk en professioneel vlak te groeien door middel van trainingen en on-the-job coaching. Zo bieden we je een op maat gemaakt training track voor startende researchers aan om jou zo snel mogelijk kennis en ervaring te laten opdoen.
  • Je komt terecht in een hecht team waarin je autonoom kan werken en waar je ook steeds kunt rekenen op de steun van jouw collega's en directe manager.
  • We zetten sterk in op het welzijn van onze medewerkers met ons Energy Programma, waarbij we focussen op drie pijlers: Move (met o.a. fietsweekends, marathons en sportinitiaties zoals muurklimmen, padel, surfen, powerdance etc.), Mind & Relax (yogasessies, workshops rond mentaal welzijn en creatieve activiteiten) en Food (kookworkshops, een Ipsos kookboek, Pumpkin Soup etc.). Voor ons Move-pijler wonnen we zelfs de Sport Award.
  • Tot slot hechten we veel waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en trachten we een positieve bijdrage te leveren door tal van activiteiten te organiseren zoals een river clean-up, zero waste acties, bomen planten, etc. Daarnaast ondersteunen we elk jaar twee goede doelen door middel van pro bono marktonderzoek, zodat zij meer investeerders kunnen aantrekken en meer in the spotlight komen. Dit jaar kozen we voor Brooddoosnodig en Let's save food vzw.
About Us:Ipsos is one of the world's largest research companies and currently the only one primarily managed by researchers, ranking as a #1 full-service research organization for four consecutive years. With over 75 different data-driven solutions, and presence in 90 markets, Ipsos brings together research, implementation, methodological, and subject-matter experts from around the world, combining thematic and technical experts to deliver top-quality research and insights. Simply speaking, we help the biggest companies solve some of their biggest problems, serving more than 5000 clients across the globe by providing research, data, and insights on their target markets. And we're proud to share we've received our Great Place to Work Certification in 2022 & 2023!

Ipsos