Stage in kwantitatief marktonderzoek in ons Healthcare team

Ipsos

  • Gand, Flandre-Orientale
  • Stage
  • Temps-plein
  • Il y a 2 mois
Job Description:#ProudToBeIPSOSIpsos is één van de grootste marktonderzoeksbureaus ter wereld. Wereldwijd zijn wij aanwezig in 90 landen, met meer dan 18.000 werknemers. Wij tellen in België maar liefst 180 creative & curious minds. Wij leveren verrassende en unieke inzichten in mensen en markten waarmee we organisaties inspireren en helpen bij het nemen van hun beslissingen.
Wat ons motiveert? Dat is onze passie voor het begrijpen en analyseren van de menselijke drijfveren, want onderzoek is méér dan informatie alleen.Omdat we geloven in het potentieel van jong talent, kan je bij Ipsos jouw eerste stappen in marktonderzoek zetten. Één van de mogelijkheden is een stage als Quantitative Research Executive in ons Healthcare team. Dit team hanteert zeer uiteenlopende methodes om kwantitatief en kwalitatief onderzoek te voeren. Dit team verdiept zich in het gedrag van patiënten en healthcare professionals zoals artsen, verpleegkundigen, enzoverder.Wat kan ik allemaal doen?
  • Je krijgt de kans om je te verdiepen in de medische wereld (oncologie, med-tech, chronische aandoeningen etc.). Je verdiept je in het hoe en waarom bij het gedrag van patiënten en Healthcare professionals (huisartsen, specialisten, apothekers …).
  • Dit betekent dat je een (sterke) interesse hebt in de healthcare sector.
  • Je werkt samen met collega's aan meerdere kwantitatieve onderzoeksprojecten. Bovendien pak je elk project enthousiast aan, en kan je creatief meedenken over de verschillende aspecten van een nieuw project.
  • Jij stelt vragenlijsten op en noteert de juiste programmeerinstructies waar ons scripting team mee aan de slag kan gaan.
  • Je monitort en verwerkt de verzamelde data. Daarna analyseer en rapporteer je de resultaten in een heldere en originele presentatie.
  • Als kers op de taart krijg je de mogelijkheid om presentaties mee te volgen bij onze klanten.
  • Ondertussen geniet je van de diversiteit aan onderwerpen en onderzoeksmethodes.
Wie ben jij?
  • Je hebt interesse in marktonderzoek en de healthcare sector, en wilt je er graag in verdiepen.
  • Je houdt van variatie, want elke dag bij Ipsos biedt een nieuwe uitdaging.
  • Je bent een nieuwsgierige student en analytisch ingesteld.
  • Bovendien pak je elk nieuw project enthousiast aan, en kan je creatief meedenken over de verschillende aspecten van een nieuw project.
  • Je bent een Bachelor of Masterstudent, bijvoorbeeld in één van volgende richtingen: Psychologie, Criminologie, Sociologie, Management van de Gezondheidsbevordering, Handelswetenschappen of Communicatiewetenschappen. Ook stagiaires uit andere richtingen zijn meer dan welkom.
  • Je bent op zoek naar een uitdagende stageplaats in Gent of Antwerpen.
  • Je bent op zoek naar een stageplaats voor een periode van 12 weken of meer.
  • Daarnaast ben je graag flexibel en heb je geen 9-to-5 mentaliteit.
  • Je beschikt over kennis van het MS Officepakket.
De stage die wij jou bieden …Een stage bij Ipsos is een geweldige kans om jezelf verder te ontwikkelen en een waardevolle ervaring op te doen in marktonderzoek. Een stage bij Ipsos betekent verschillende dingen:
  • Een stimulerende leeromgeving waarbinnen jouw inspanningen en prestaties worden gezien en beloond.
  • De mogelijkheid om hands-on ervaring op te doen in de sector en te werken aan echte projecten, waarin we je meenemen in het volledige proces van A tot Z.
  • Werken met de nieuwste tools en technologieën die worden gebruikt in de marktonderzoekssector.
  • Je krijgt tal van kansen om op persoonlijk en professioneel vlak te groeien door middel van trainingen en on-the-job coaching. Zo bieden we je een op maat gemaakt training track voor startende researchers aan om jou zo snel mogelijk kennis en ervaring te laten opdoen.
  • Je komt terecht in een hecht team waarin je autonoom kan werken en waar je ook steeds kunt rekenen op de steun van jouw collega's en directe manager.
  • We zetten sterk in op het welzijn van onze medewerkers met ons Energy Programma, waarbij we focussen op drie pijlers: Move (met o.a. fietsweekends, marathons en sportinitiaties zoals muurklimmen, padel, surfen, powerdance etc.), Mind & Relax (yogasessies, workshops rond mentaal welzijn en creatieve activiteiten) en Food (kookworkshops, een Ipsos kookboek, Pumpkin Soup etc.). Voor ons Move-pijler wonnen we zelfs de Sport Award.
  • Tot slot hechten we veel waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en trachten we een positieve bijdrage te leveren door tal van activiteiten te organiseren zoals een river clean-up, zero waste acties, bomen planten, etc. Daarnaast ondersteunen we elk jaar twee goede doelen door middel van pro bono marktonderzoek, zodat zij meer investeerders kunnen aantrekken en meer in the spotlight komen. Dit jaar kozen we voor Brooddoosnodig en Let's save food vzw.
About Us:Ipsos is one of the world's largest research companies and currently the only one primarily managed by researchers, ranking as a #1 full-service research organization for four consecutive years. With over 75 different data-driven solutions, and presence in 90 markets, Ipsos brings together research, implementation, methodological, and subject-matter experts from around the world, combining thematic and technical experts to deliver top-quality research and insights. Simply speaking, we help the biggest companies solve some of their biggest problems, serving more than 5000 clients across the globe by providing research, data, and insights on their target markets. And we're proud to share we've received our Great Place to Work Certification in 2022 & 2023!

Ipsos