
Team Lead Procurement Back Office
- Bruxelles
- CDI
- Temps-plein
- Teambeheer : Je geeft leiding aan een team en zorgt voor een duidelijke taakverdeling, evenwichtige werklast, doeltreffende planning en voortdurende vaardigheidsontwikkeling door middel van opleiding en coaching. Je speelt een sleutelrol in het ondersteunen en organiseren van het team, waarbij je een positieve en collaboratieve dynamiek stimuleert
- Dagelijkse activiteiten : In nauwe samenwerking met de managers van zowel Direct als Indirect Procurement zorg je voor soepele dagelijkse activiteiten om een coherente opvolging van inkoopdossiers, consequente communicatie en doeltreffende samenwerking tussen Procurement Back Office en de inkopers te garanderen
- Beheer van inkoopprocessen : Je draagt actief bij aan de ontwikkeling en voortdurende verbetering van inkoopprocedures, workflows en tools en identificeert de afwijkingen in het proces in nauwe samenwerking met de managers van zowel Direct als Indirect Procurement. Door optimalisatie-initiatieven te ondersteunen – met betrekking tot algemene voorwaarden, processen of systemen – help je ervoor te zorgen dat inkooppraktijken duidelijk en samenhangend zijn en volledig voldoen aan interne en externe regels
- Stakeholderbeheer : Je coördineert de ondersteuning van de inkopers door hun stakeholders te beheren, met o.a. het opstellen en bijhouden van essentiële rapporten (contracten, lopende aanbestedingen, inkoopdossiers, enz.) om ervoor te zorgen dat volledige informatie direct beschikbaar is voor een goede besluitvorming en tijdige acties
- Kennisbeheer : Je staat in voor het opstellen en beheren van documentatie inzake inkoopprocessen en -systemen en bevordert het gebruik ervan om de operationele efficiëntie binnen Procurement te versterken en alle stakeholders te ondersteunen die betrokken zijn bij inkoopactiviteiten in de hele organisatie – zowel nu als in de toekomst
- Daarnaast houd je toezicht op processen voor kleine inkopen, beheer je leveranciersgegevens en zorg je ervoor dat aanbestedingen en contracten aan de regels voldoen. Je biedt ook rapporteringstools ter ondersteuning van efficiënte en tijdige inkoopactiviteiten waarvan de risico’s zijn beheerd
- Je hebt 3 tot 5 jaar ervaring in teambeheer en een degelijke achtergrond in technisch-administratieve materies, waaronder contractbeheer, inkoopprocessen en stakeholdercoördinatie
- Je spreekt vloeiend Frans en Nederlands en hebt een goede passieve kennis van het Engels, aangezien de meeste documentatie in het Engels is
- Je legt consequent een hoge mate van integriteit aan de dag in al je handelingen en beslissingen
- Je hebt oog voor detail en levert nauwkeurig werk van hoge kwaliteit
- Je hebt uitstekende vaardigheden op het vlak van planning en organisatie, waardoor je je eigen taken en die van je team efficiënt kunt beheren
- Je denkt kritisch en bouwt sterke relaties op voor een doeltreffend stakeholderbeheer
- Je bent een natuurlijke teamspeler die een positieve en motiverende teamgeest bevordert
- Je stimuleert en inspireert je team om hoge standaarden en operationele uitmuntendheid te bereiken door sterk leiderschap en coördinatie
- Innoveer en draag bij tot een koolstofneutrale wereld
- Bouw je carrière verder uit binnen een internationale groep in volle expansie
- Neem deel aan ambitieuze en stimulerende projecten die je intellect zullen uitdagen