Customer Service Representative - Logistiek bedrijf - Hartje Antwerpen

Konvert

  • Anvers
  • CDI
  • Temps-plein
  • Il y a 1 mois
Voor een wereldwijd marktleider in opslag, transport, logistiek en andere gerelateerde activiteiten rond organische en andere hoogwaardige producten, zoekt Konvert Interim Merksem een Customer Service medewerker. Als Customer Service Representative ga je, afhankelijk van je woonplaats, aan de slag op het hoofdkantoor in het centrum van Antwerpen of op de Amos site in Verrebroek te linkeroever.Jouw takenpakket:
  • Je bent verantwoordelijk voor het volledige dossierbeheer
  • Je staat in voor de juiste communicatie naar andere afdelingen toe. Je staat dagelijks in contact met klanten, rederijen en betrokken afdelingen.
  • Je neemt klantenorders aan en verwerkt deze volgens de procedure
  • Je stuurt de logistieke afdeling (operations) aan
  • Je boekt transporten bij de afgesproken rederij of transporteur en volgt deze op
  • Je behandelt de nodige documenten en certificaten (commerciële, handel en / of douane)
  • Je zorgt voor de voorbereiding van de facturatie
  • Je hebt een bachelordenkniveau
  • Je hebt een eerste ervaring in een soortgelijke functie
  • Je beschikt over basiskennis MS Office
  • Je spreekt uitstekend Nederlands en goed Engels
  • Je bent een teamplayer, communicatief, klantgericht en stressbestendig
De administratieve formaliteiten vervullen voor een transportdienst (vervoerdocument), luchtvrachtbrief (luchttransport), BL (zeetransport), CMR (wegtransport), CIM (spoortransport, ...). De facturering van transit- of douaneactiviteiten voorbereiden, opvolgen of controleren (betaling leveranciers, douaneheffingen, aangifte van uitwisselingen van goederen, ...). De activiteiten van een team coördineren. Documenten voor internationaal goederenverkeer opstellen en controleren (douanefactuur, unieke administratieve aangifte, kredietbrief, ...). Een klanten- of prospectenbestand uitwerken. Een plan opstellen voor het transport of natransport van goederen (dienstverleners, reserveringen, combinatie van transportwijzen, ...). Het transport van goederen opvolgen De klant informeren over het verloop Oplossingen voorstellen bij problemen. Goederen coderen op basis van de door de klant verstrekte beschrijving. Transportdocumenten van goederen verzamelen Een dossier van de activiteit samenstellen (transit, douane, ...). Specifieke dossiers behandelen of ze aan de betreffende dienst overmaken (geschillen, ...). Klanten informeren en adviseren over de formaliteiten voor internationaal goederenverkeer (wettelijke bepalingen, belastingen, waarborgen, ...). Onderhandelen over de transportvoorwaarden met luchtvaartmaatschappijen, scheepvaartmaatschappijen, binnenscheepvaartbedrijven, wegtransportbedrijven, ...
  • Een hecht team waar je harde werk wordt gewaardeerd.
  • Een marktconform salaris met extralegale voordelen (groepsverzekering, hospitalisatieverzekering en maaltijdcheques).
  • Een grote, logistieke speler waar je kan groeien
  • Gemakkelijk bereikbaar

Konvert