JobinhoudUw verantwoordelijkheden als projectassistent omvatten de volgende taken:Als projectassistent stelt u administratieve documenten op, bewerkt u deze en controleert u ze.
U verzamelt en analyseert projectgegevens via het kennisbeheerplatform SharePoint om de voortgang van de projecten te waarborgen. U vat de informatie over lopende projecten samen in inhoudelijke en financiële rapporten, in overeenstemming met de richtlijnen van het Europese herstel- en vertrouwensplan of andere instructies van het DIGILAB-team.
U controleert de ingediende bewijsstukken (zoals facturen, loonfiches en onkostennota's) die de uitgaven van de OCMW's en vzw's voor de uitvoering van hun projecten weergeven.
U neemt deel aan de uitwerking van de projectplanning en voert en organiseert de door het team geplande acties. Vervolgens draagt u bij aan de opvolging en evaluatie van deze acties.
Als praktisch organisator organiseert u zelfstandig (of draagt u bij aan de organisatie van) initiatieven van DIGILAB, onder meer door ondersteuning te bieden bij de uitvoering van administratieve en organisatorische taken. Op die manier draagt u bij aan de optimale werking van het project en verhoogt u de klanttevredenheid en de vooruitgang van “e-inclusion for Belgium”.
U voert praktische en organisatorische taken uit in verband met de organisatie van evenementen.
U organiseert gerichte communicatieacties in overleg met de betrokken projectmanager(s) en verspreidt rapporten onder de betreffende doelgroep.
U beheert het administratieve en organisatorische gedeelte van de door DIGILAB georganiseerde overlegstructuren.
U houdt de pagina's van de website(s) up-to-date.
Als contactpersoon zorgt u voor een snelle en nauwkeurige communicatie met medewerkers en klanten (intern en extern) om efficiënt te kunnen inspelen op de eisen en doelstellingen van DIGILAB.
U ontvangt verzoeken, vragen en klachten om deze te behandelen en/of door te sturen naar de bevoegde personen/diensten.
U treedt op als tussenpersoon tussen de projectmanager(s) en de externe (leveranciers, adviesbureaus, initiatieven voor digitale inclusie, enz.) en/of interne diensten en onderhoudt contacten met alle actoren van het/de project(en) (deelnemers, initiatiefnemers van het project, enz.) en beantwoordt hun eventuele vragen.
U informeert uw leidinggevende over de voortgang van dossiers en complexe verzoeken.
Als kennismanager zorgt u ervoor dat kennis, knowhow en vaardigheden worden gedeeld met uw collega's. U bent verantwoordelijk voor het verrijken van uw eigen kennis en het ontwikkelen van vaardigheden die bijdragen aan de voortdurende verbetering van de werking van de dienst.WerkgeverDe dienst DIGILAB werd in 2021 opgericht om het project “e-inclusie voor België” uit te voeren en bestaat uit 9medewerkers. DIGILAB draagt bij tot het waarborgen van de fundamentele sociale rechten en participatie vanelke burger door digitale inclusie op een duurzame manier te promoten.De POD Maatschappelijke Integratie houdt zich bezig met het uitwerken, uitvoeren en evalueren van eeninclusief federaal beleid voor sociale integratie dat de fundamentele sociale grondrechten voor iedereen op eenduurzame wijze garandeert . Aldus draagt de POD MI bij tot het ontwerp van de regelgeving, hij informeert enadviseert zijn doelpublieken partners over de maatregelen en acties en beheert de financiële stromen,verbonden aan de maatschappelijke integratie (vooral leefloon en sociale hulp).De POD MI is een inclusieve en diverse organisatie. Onze vacatures staan open voor iedereen, zonder uitzondering. Voor mensen met een handicap of chronische ziekte zijn redelijke aanpassingen van de werkplek mogelijk.Competenties
U bent in staat om op een scherm te werken. Dat betekent dat je gescande of gefotografeerde documenten, bewijsstukken en persoonlijke notities kunt verwerken. Op die manier kan de tekst niet als zodanig door een computer worden herkend, maar wordt deze als afbeelding weergegeven.
U kunt zelfstandig naar kantoor gaan en andere activiteiten bijwonen die worden georganiseerd door Digilab, vzw's of OCMW's in België.
Troeven
U hebt een goed begrip van cijfers en bent in staat om de juiste conclusies te trekken uit numerieke gegevens, zoals financiële en statistische gegevens, door gebruik te maken van beschikbare programma's (Excel) en door patronen te organiseren, te analyseren en te herkennen.
U hebt goede schriftelijke communicatieve vaardigheden: u kunt op een beknopte en duidelijke manier verslag uitbrengen over verschillende onderwerpen, u zorgt voor een duidelijke structuur in de tekst en vat de belangrijkste elementen van het onderwerp samen.
U kunt rustig werken in een tweetalige omgeving of bent bereid om je kennis van de tweede landstaal te verbeteren.
AanbodU behoudt het salaris en de voordelen van uw huidige functie.De opdracht heeft een looptijd van één jaar en telewerken is mogelijk.Let op: de opdrachten in dit netwerk zijn uitsluitend voorbehouden aan ambtenaren en contractuelen met een contract voor onbepaalde tijd van de deelnemende organisaties.Procedure1. Analyse van cv's op basis van vaardigheden en motivatieGelieve uw sollicitatie goed te onderbouwen op basis van de functieomschrijving en uw overdraagbare vaardigheden te benadrukken, indien van toepassing.2. Sollicitatiegesprek (+/- 1 uur): gesprek over uw profiel, uw vaardigheden, uw motivatie, uw ervaring en uw interesse in de functie.SolliciterenLet opDe vacatures in dit netwerk zijn uitsluitend voorbehouden aan ambtenaren en contractuelen met een contract voor onbepaalde tijd van de deelnemende organisaties.Om te solliciteren, stuur je uiterlijk op 22/09/25 een motivatiebrief en een recent cv naar het volgende e-mailadres: Mi.hrm@mi-is.be met vermelding van de referentie “Functietitel”.Extra infoDe POD MI is een inclusieve en diverse organisatie. Onze vacatures staan open voor iedereen, zonder uitzondering. Voor mensen met een handicap of chronische ziekte zijn redelijke aanpassingen van de werkplek mogelijk.