WHAT YOU'LL BE DOINGAls purchase officer, oftewel operationeel inkoper, ben jij de motor achter een vlot aankoopproces. Je zorgt ervoor dat bestellingen correct geplaatst en opgevolgd worden — en dat allemaal met oog voor detail en timing. Je bent de brug tussen leveranciers, interne afdelingen en het ERP-systeem. Volgende taken vallen onder jouw bevoegdheid:Je beheert inkooporders voor productiematerialen (BE) en serviceorders (BE + NL), volgt zowel orderbevestigingen (BE + NL) nauwgezet op als geblokkeerde stock en herbevoorrading. Je communiceert verwachte leveringsdata en materiaalbeschikbaarheid intern door deze informatie correct in te vullen in ons ERP-systeem. Afwijkingen op deze data neem je mee naar de projectvergadering opdat de impact op de planning besproken kan worden.Je vraagt offertes op bij leveranciers en schakelt met de strategisch inkoper. Wanneer service dringende bestellingen heeft plaats je deze zelfJe volgt leveringen nauwgezet op en controleert of ze tijdig en conform de afspraken gebeuren. Bij afwijkingen informeer je de strategisch inkoperJe bent hét aanspreekpunt voor leveranciers en verdeelt inkomende vragen internJe zorgt dat artikelgegevens (HS codes) altijd correct en up-to-date zijn in het ERP-systeemJe signaleert afwijkingen op aankoopfacturen en vraagt creditnota’s op bij de leveranciersJe werkt nauw samen met de quality engineer en procurement manager aan verbeterprojecten en leveranciersbeoordelingen.Je hebt één collega met hetzelfde takenpakket als jou in NL, daarnaast werk je ook nauw samen met de lead buyer en rapporteer je aan de procurement manager.WHAT WE EXPECTDat je minimaal 2 tot 5 jaar ervaring hebt in een gelijkaardige functie als operationeel aankoper, bediende aankoop, purchase assistant,…Dat je een zeer goede kennis van Engels hebt (schriftelijk en mondeling). Bijkomende talen zoals Duits zijn een pluspuntDat je een goede kennis hebt van Excel (formules kunnen begrijpen en maken, pivot analyses kunnen uitvoeren,…). Als je reeds met een ERP systeem gewerkt hebt, is dat een pluspunt.Dat je houdt van structuur en oog hebt voor detail – een foutje in een order? Dat spot jij meteenDat je omwille van jouw organisatietalent ervan houdt om zaken op te volgen en in goede banen te leidenDat je weet perfect weet hoe je helder, professioneel en met de juiste toon communiceert naar verschillende stakeholdersDat je meedenkt, kansen ziet om dingen beter te doen en verbeteringen durft aankaartenWHAT WE OFFERIn deze rol krijg je de unieke kans om het kloppend hart te worden van onze aankoopafdeling: jij houdt de touwtjes in handen van het volledige bestelproces, hebt dagelijks contact met leveranciers én speelt een sleutelrol in het optimaliseren van onze supply chain.Een voltijdse job (40u) in daguren (flexibele uren tussen 7u30 en 18u – flexibele mindset m.b.t. deze werkuren vereist in deze rol)Een modern kantoor en een werklocatie die goed bereikbaar isJe komt terecht in een groeiende KMO waar we niet graag in hokjes denken en waar er ruimte is voor eigen initiatief om zo je eigen groeitraject mee vorm te gevenEen organisatie die wordt gekenmerkt door informele contacten en een familiale sfeerWe vinden het belangrijk om hard te werken aan onze groei maar vinden “the Optimum family” zeker zo belangrijk. Daarom hebben we een feestcomité dat regelmatig leuke evenementen organiseert, verzorgen we de gezondheid van onze mensen met een wekelijkse fruitmand,…In ruil krijg jij van ons een aantrekkelijk salarispakket, inclusief maaltijd- en ecocheques, nettovergoeding, gsmtoestel met abonnement, groeps- en hospitalisatieverzekering en een aanvullende verzekering ambulante zorg, 13e maand, een CAO 90 bonus (indien gehaald) en 12 ADV dagen per jaar