IT Incident & Problem Manager

Telenet

  • Belgique
  • CDI
  • Temps-plein
  • Il y a 1 jour
Job Category: ITDegree Level: BachelorJob Description:Word lid van de Infrastructure & Operations-tribe
Je maakt deel uit van het Central Operations-team, het kloppende hart van Operations. Je werkt nauw samen met teams uit het hele Telenet-landschap en zorgt ervoor dat alle diensten en producten binnen het Operations-domein ondersteuning krijgen op het hoogste niveau. Het is een uitdagende functie waarin je je nooit zult vervelen.Jouw rol als Incident & Problem Manager
Als Incident & Problem Manager ben je verantwoordelijk voor het volgende:
  • Je maakt deel uit van het Central Operations-team, dat zich bezighoudt met IT, vaste netwerken en mobiele netwerken.
  • Je zorgt ervoor dat incidenten worden opgepakt en afgehandeld door de juiste ondersteuningsteams binnen de SLA.
  • Je fungeert als single point of contact (SPOC) voor ticketescalaties van zakelijke belanghebbenden.
  • Onderzoeken naar de onderliggende oorzaken uitvoeren in zowel reactief als proactief probleembeheer.
  • Kritieke en grote storingen coördineren en zorgen voor tijdige en duidelijke communicatie binnen het hele bedrijf.
  • Deel uitmaken van een wachtdienstrooster om incidenten buiten kantooruren af te handelen.
  • Organiseer sessies om lessen te leren en verbeteracties bij te houden.
  • Leid taskforces om de prestaties en betrouwbaarheid van kritieke diensten te verbeteren.
  • Organiseer vergaderingen met diverse teams, zowel offshore als onsite, uit verschillende culturen.
  • Werk samen met de procesafdeling om operationele processen te ontwerpen en bij te werken.
  • Zorg ervoor dat alle belanghebbenden zich houden aan ondersteuningsprocessen en -normen.
  • Neem deel aan operationele gereedheidsbeoordelingen om ervoor te zorgen dat nieuwe veranderingen of projecten aansluiten bij de operationele mogelijkheden.
Wat wij te bieden hebben
Je komt terecht bij een bedrijf dat volop in jou investeert en je werkomgeving optimaal aanpast aan wat jij nodig hebt. Zo kun je je ontwikkelen terwijl je zorg draagt voor de balans tussen werk en privé. Wat gooien we nog meer in de strijd?
  • Je krijgt alle kansen om je expertise verder te ontwikkelen. We stimuleren je persoonlijke groei met interne mobiliteitsmogelijkheden en uitgebreide leermogelijkheden, maar geven je ook de kans om na verloop van tijd op de pauzeknop te drukken of een heel andere richting uit te gaan.
  • Een afwisselende job waarin je tastbare resultaten boekt en je stempel drukt.
  • Een competitief bruto maandsalaris dat we aanvullen met tal van extralegale voordelen (maaltijdcheques, GSM, optie op een wagen, hospitalisatieverzekering, telefoonabonnement, kortingen op Telenet producten, optie om thuis te werken, ....).
  • Het fijne gezelschap van collega's die even gedreven zijn als jij.
Onze ideale Incident & Problem Manager heeft...
  • Minimaal 2-3 jaar ervaring in incident- of probleembeheer, bij voorkeur in telecom-, IT- of servicegerichte omgevingen.
  • Een bachelor- of masterdiploma in een technische, economische of IT-gerelateerde richting, of gelijkwaardige ervaring.
  • Uitstekend begrip van het IT-domein en ITIL-gebaseerde processen.
  • Sterke analytische vaardigheden en een oplossingsgerichte mentaliteit.
  • Het vermogen om technische taal te vertalen naar zakelijke termen.
  • Vloeiend Engels en sterke communicatieve vaardigheden.
  • Een procesgerichte aanpak met een passie voor continue verbetering.
  • Het vermogen om kalm en effectief te blijven in situaties met hoge druk.
  • Flexibiliteit, leergierigheid en een natuurlijke nieuwsgierigheid om tot de kern van problemen door te dringen.
  • Ervaring in multiculturele omgevingen en een sterk gevoel voor klantimpact.
  • Een teamspelermentaliteit en een nooit-opgeven-mentaliteit.

Telenet