Campusverantwoordelijke Ouderenzorg

MKL

  • Edegem, Anvers
  • CDI
  • Temps-plein
  • Il y a 3 jours
Ben jij een gedreven leider met een hart voor ouderenzorg en zoek je een betekenisvolle uitdaging waarin je zorg, strategie en leiderschap combineert? Zie jij jezelf een centrale rol opnemen bij de zorgvuldige integratie van de (misschien wel jouw?) nieuwe zorgcampus Sint Jozef in de MKL familie? Ben jij ook zo overtuigd dat warme zorg en menselijkheid centraal moeten staan in onze sector? Dan ben jij misschien degene die we zoeken!Werken bij MKLWZC Sint Jozef te Hoboken biedt een warme thuis aan 72 bewoners en beschikt daarnaast over 20 assistentiewoningen. De campus maakt deel uit van een belangrijke transitie waarbij de “Zusterkes der Armen” de verantwoordelijkheid voor de campus overdragen aan onze organisatie, MKL.
De overdracht zorgt voor een garantie van continuïteit in wonen, leven, zorg en ondersteuning voor zowel medewerkers als bewoners. Met de rijke ervaring en expertise van MKL streven we ernaar om WZC Sint Jozef verder te laten groeien en ontwikkelen.MKL is een vzw die staat voor Meer Kwaliteit van Leven, iets waar 600 medewerkers op 3 verschillende locaties (revalidatieziekenhuis RevArte, WZC Hof ten Dorpe en Zorgcampus Hof ter Schelde) iedere dag naar streven. Wanneer Sint Jozef onderdeel wordt van onze groep, zorgen we uiteraard voor een warm welkom en een zorgvuldige integratie, zodat iedereen zich gewaardeerd voelt.
We heten jou graag welkom in een warme organisatie waar mensen op de eerste plek komen, zowel bewoners als hun familieleden en uiteraard ook medewerkers en vrijwilligers. Wij willen een huis zijn waar het goed wonen en werken is.Wat verwachten we van jou?Als campusverantwoordelijke ben jij verantwoordelijk voor het leiden en beheren van de campus. Je zorgt voor een veilige, efficiënte en zorgzame omgeving, met aandacht voor de noden en het welzijn van de bewoners. Je rapporteert rechtstreeks aan de algemeen directeur van MKL en krijgt ondersteuning van het directiecomité MKL.Gezien de transitie verwachten we dat jij een centrale rol in dit proces opneemt. Jij zorgt er mee voor dat de overgang zo zorgeloos mogelijk verloopt voor bewoners en medewerkers van Sint Jozef en dat zij zich welkom voelen bij MKL. Concreet heb je hierbij aandacht voor:
  • Open en transparante communicatie zodat ze op de hoogte zijn van de stappen die ondernomen worden. Je zorgt ervoor dat medewerkers en bewoners zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen in deze periode van verandering.
  • Waarborging van de dagelijkse werking, maar waarbij je tegelijk kritisch durft te kijken naar mogelijke verbeterpunten. Tijdens de transitie grijp je mogelijke kansen aan om verbeteringen door te voeren. Tegelijkertijd waak je er over dat de normen en waarden gerespecteerd en geïntegreerd worden. Het is belangrijk om een harmonieuze balans te vinden tussen traditie en innovatie.
Los van de kansen en uitdagingen die de transitie met zich meebrengt, zien we voor jou verantwoordelijkheden op zes domeinen: * Leiderschap
  • Je zorgt ervoor dat de campus een plek is waar graag gewerkt, gewoond en bezocht wordt. Je geeft leiding aan de verschillende teams en zorgt ervoor dat ze kunnen groeien en excelleren.
  • Je zorgt voor een duidelijke structuur voor alle operationele en administratieve processen.
  • Naast de dagelijkse leiding van het Woonzorgcentrum, ben je ook verantwoordelijk voor de exploitatie van de assistentiewoningen waarbij de bewoners een veilige, comfortabele en ondersteunende woonomgeving wordt aangeboden. Dit omvat het faciliteren van toegang tot zorgdiensten, het bevorderen van een gemeenschapsgevoel en het waarborgen van de kwaliteit en veiligheid van de woningen.
  • Strategie en innovatie
  • Je werkt mee aan de uitbouw van de campus, in lijn met de maatschappelijke visie van MKL. In nauwe samenwerking met de directie ontwikkel je en voer je strategische plannen uit.
  • Je evalueert en past de dienstverlening aan om te voldoen aan de veranderende behoeften van de bewoners en de trends in de ouderenzorg. Je implementeert innovatieve zorgmodellen en technologieën.
  • Je bent verantwoordelijk voor het management van financiën, materiaal en middelen door o.a. voorstellen te formuleren tot investeringsbegroting en deze te bewaken.
  • Je bent eindverantwoordelijk voor lopende projecten en houdt hier ten alle tijden zicht op. Je managet de nodige aanpassingen aan procedures en processen
  • Personeelsmanagement
  • Je waakt over het personeelsbudget inclusief toegekende middelen en financieringsnormen.
  • Je zorgt samen met de leidinggevenden en HR voor werving, selecte en retentie van medewerkers. Hierbij waak je steeds over het personeelsbudget inclusief de toegekende middelen en normen. In samenwerking met HR draag je het HR beleid uit en waak je over de toepassing van de geldende procedures en afspraken.
  • Je coacht en stuurt medewerkers aan
  • Je onderhoudt korte communicatielijnen met HR door o.a. regelmatig in overleg te gaan met de HR directeur.
  • Kwalitatieve bewonerszorg
  • Samen met de stafmedewerker kwaliteit werk je aan een beleid voor kwalitatieve en veilige bewonerszorg en ziet toe op de toepassing ervan.
  • In overleg met directie beheer je het
  • Je zorgt voor de opvolging, implementatie en borging van kwaliteitsnormen en -regelgeving m.b.t. zorg
  • Je rapporteert over en staat in voor kwaliteitscontrole. Dit doe je door:
  • veiligheidsrondes uit te voeren
  • bevragingen m.b.t. bewonerstevredenheid en inspraakmomenten te organiseren.
  • verslagen van controle-inspecties op te volgen (bv. Zorginspectie)
  • Je bent verantwoordelijk voor het correct gebruik van het incidentmeldsysteem en volgt incidenten en klachten op en rapporteert hierover. Je formuleert verbetervoorstellen.
  • Regelgeving en compliance
  • Je bent verantwoordelijk voor de naleving van alle relevante gezondheids- en veiligheidsvoorschriften.
  • Je monitort jouw cijfers, zowel de opnames (opnameovereenkomsten, individuele dienstverleningsovereenkomsten) als de personeelsinzet. Je weet perfect hoe de personeelsnorm zich verhoudt ten aanzien van de bezetting en zorgprofielen. Je bent verantwoordelijk voor het invullen ervan in e-Calcura.
  • Je rapporteert en volgt de informatie op van overheidsinstanties: jaarverslagen, prijsindexeringen, subsidies….
  • Communicatie en PR
  • Je bent verantwoordelijk voor constructieve communicatie naar interne en externe stakeholders zoals bewoners, familie, externe instanties, medewerkers, vrijwilligers, zorgverleners …
  • Samen met de stafmedewerker communicatie ben je verantwoordelijk voor het uitdragen van een positief beeld van de zorgcampus met het oog op het aantrekken van zowel bewoners, medewerkers als vrijwilligers.
  • Je bevordert partnerschappen en samenwerkingsverbanden. Je vertegenwoordigt Sint Jozef (en MKL) binnen professionele netwerken en in de maatschappij.
Is het iets voor jou?We zijn op zoek naar een verbindend en mensgericht leidersfiguur met sterke communicatieve vaardigheden. Je hebt ervaring in leidinggeven binnen de zorgsector, bij voorkeur in de ouderenzorg. Je beschikt over een masterdiploma of een gelijkwaardig niveau bereikt door relevante ervaring die je opdeed.Verder hopen we dat je over volgende kwaliteiten en kennis beschikt:
  • Je combineert strategisch inzicht met operationele daadkracht.
  • Je hebt kennis van regelgeving, financiën en kwaliteitszorg.
  • Uitstekende vaardigheden in people management.
  • Een gedreven en enthousiaste persoonlijkheid die zowel intern als extern relaties vlot opbouwt en onderhoudt.
  • Je meet jezelf een positief kritische en proactieve houding aan
  • Je bent een organisator die beschikt over het vermogen om (grote en kleine) problemen op te lossen.
  • Bovenal heb je een passie voor de ouderenzorg.
  • je beschikt over kennis (of de bereidheid om dit op korte tijd te verwerven) op vlak van ouderenzorg en begeleid wonen en de bijhorende financiering.
Herken jij je in ons wensenlijstje, dan willen we je heel graag ontmoeten!MKL biedt jou als werknemer ook Meer Kwaliteit van Leven!Wij bieden jou in de eerste plaats een ontzettend boeiende en uitdagende functie met impact en verantwoordelijkheid. Je krijgt de kans om je eigen campus met vele mogelijkheiden te ontwikkelen en jouw visie er te realiseren.Daarvoor krijg je een voltijds contract voor onbepaalde duur met een marktconform salaris met extralegale voordelen. Als MKL-medewerker kan je ook op heel wat voordelen rekenen waarover je graag meer vertellen tijdens een persoonlijk gesprek.Tenslotte geloven we als organisatie heel sterk in groei en ontwikkeling van medewerkers. We willen je dus alle ondersteuning bieden die je nodig hebt om je te kunnen schitteren in deze uitdagende functie.Interesse?Dan kan je meteen solliciteren via onderstaande knop ‘solliciteren’. Bezorg ons je CV en motivatiebrief en we nemen terug contact met je op.Heb je eerst nog enkele vragen?Neem dan contact op met één van onze collega's, zij helpen je met plezier verder!Greet Peeters (directeur MKL) 03 210 60 01 of .Karen De Winter (HR-directeur) 03 210 60 47 of

MKL