Technical Support Engineer

LGA Engineering

  • Waregem, Flandre-Occidentale
  • CDI
  • Temps-plein
  • Il y a 2 mois
  • Postuler facilement
Ben jij technisch onderlegd én gedreven om klanten te helpen met duurzame oplossingen? Dan is deze functie in een internationaal bedrijf gespecialiseerd in industriële automatisatie en geavanceerde machines helemaal jouw ding. Je bouwt expertise op rond een specifiek productportfolio en begeleidt klanten én collega's met advies, trainingen en technische ondersteuning. Bovendien werk je in een sterk groeiend bedrijf waar innovatie, kennisdeling en samenwerking centraal staan.Functieomschrijving:In deze veelzijdige rol combineer je technische diepgang met klantgerichte communicatie als Technical Support Engineer. Je:
  • Volgt problemen van A tot Z op: van troubleshoot tot root cause analyse en definitieve oplossing, met focus op klanttevredenheid.
  • Bouwt een sterke langetermijnrelatie uit met klanten binnen jouw specialistische regio.
  • Beheert technische dossiers via CRM en werkt mee aan de kennisdatabank.
  • Coördineert kwaliteitsproblemen of productverbeteringen samen met interne R&D of QA.
  • Werkt nauw samen in een internationaal team met collega's uit België, Azië en Zuid-Amer
Profiel:Als Technical Support Officer breng je één of meerdere zaken mee:
  • In het bezit van een bachelor of master in een technische richting (elektriciteit, elektronica, mechanica, automatisatie...).
  • Je hebt bij voorkeur ervaring in technische support of field service, maar ook gemotiveerde juniors zijn welkom.
  • Je bent een sterke communicator, zelfstandig én een echte teamspeler met de nodige soft skills.
  • Je bent analytisch, klantgericht, leergierig en proactief – en je houdt ervan technische kennis te delen.

LogicMelon