IT Support Analyst / Analyste du support informatique

Essity

  • Diegem, Brabant Flamand
  • CDI
  • Temps-plein
  • Il y a 1 mois
IT Support AnalystEssity is currently searching for an IT Support Analyst. This position will be based at Diegem and partly in Stembert, assisting office, factory and sales force users. This role will provide basic IT support to customers following defined Service Management procedures. Responsibilities will include acting as main point of contact for troubleshooting network issues, software issues and hardware issues.Are you ready for a new challenge as IT Support Analyst in Diegem and Stembert? Essity is part of a leading global hygiene and healthcare company. To expand our team, we are looking for an IT Support Analyst as soon as possible.Analyste du support informatiqueEssity est actuellement à la recherche d'un IT Support Analyst. Ce poste sera basé à Diegem et en partie à Stembert, pour assister les utilisateurs du bureau, de l'usine et de la force de vente. Ce rôle consiste à fournir une assistance informatique de base aux clients en suivant les procédures de gestion des services définies. Les responsabilités comprennent le rôle de point de contact principal pour le dépannage des problèmes de réseau, de logiciel et de matériel.Vous êtes prêt à relever un nouveau défi en tant que IT Support Analyst à Diegem et Stembert?Essity fait partie d'une entreprise mondiale de premier plan dans le domaine de l'hygiène et des soins de santé. Pour agrandir notre équipe, nous recherchons un IT Support Analyst dès que possible.What You Will DoInstallation and replacing end user IT workplace equipment (pc’s, smartphones, printers, collaboration tools)Support managing local servers and networks in collaboration with global IT teamsProcessing and taking ownership of service tickets from customersAdministration of IT assets (hard- and software)Training and education of users in relation to IT workplace and collaboration toolsContributing to improvement of IT services and knowledge databasesSupporting local applications (where applicable and in line with global policies)Following (internal and external) audit requirementsBe part of the 24/7 support teamSupport location Stembert, by being on site in Stembert at least twice per weekMain tasks:2nd level supportWorkplace supportValidate customer requirements, identify options and solutions and implement according to agreed specifications (mainly in the Self Service / Request Offering area)Maintain master dataCe que vous ferezInstallation et remplacement des équipements informatiques de travail des utilisateurs finaux (ordinateurs, smartphones, imprimantes, outils de collaboration).Assistance à la gestion des serveurs et des réseaux locaux en collaboration avec les équipes informatiques mondialesTraitement et prise en charge des tickets de service des clientsAdministration des actifs informatiques (matériel et logiciels)former les utilisateurs à l'utilisation des outils de collaboration et des postes de travail informatiquescontribuer à l'amélioration des services informatiques et des bases de données de connaissancessoutenir les applications locales (le cas échéant et conformément aux politiques globales)Respecter les exigences des audits (internes et externes)Faire partie de l'équipe d'assistance 24/7Soutenir le site de Stembert, en étant sur place au moins deux fois par semaineTâches principales:Soutien de deuxième niveauAssistance sur le lieu de travailValider les besoins des clients, identifier les options et les solutions et les mettre en œuvre conformément aux spécifications convenues (principalement dans le domaine du Self Service / Request Offering).Gérer les données de baseWho You AreSufficient Office 365 Knowledge incl. MS Teams, Office, OneDrive etc.Experience with Windows 10, Windows 11 and Windows Server 2012 - 2019Basic Network skills, Routing, SwitchesExperienced in working with ITIL processesAnalytical, think out of the box and be solution orientatedSupport Employee in our Office or Factory’sSelf-motivated learner, open to take advice and developGood team workerFluent in Dutch and French. English communication skills is an advantageVous êtesConnaissance suffisante d'Office 365, y compris MS Teams, Office, OneDrive, etc.Expérience avec Windows 10, Windows 11 et Windows Server 2012 - 2019Compétences de base en réseau, routage, commutateursExpérience de travail avec les processus ITILAnalytique, penser différemment et être orienté vers les solutions.Employé de soutien dans nos bureaux ou usinesApprentissage autonome, ouvert à l'écoute et au développementBon travailleur d'équipeParler couramment le néerlandais et le français. La maîtrise de l'anglais est un avantage.What We Can Offer YouAt Essity, we believe everyone's learning and professional development is unique and want to empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose.
Collaborative and Inclusive Culture | Empowering & Engaged Leaders | Working with Powerful Purpose & Sustainable Impact | Learning and Growing in your Career | Supporting Well-being & Sustainable Working Life | Life-changing Innovations | Competitive Total rewardsCe que nous pouvons vous offrirChez Essity, nous pensons que l'apprentissage et le développement professionnel de chacun sont uniques et nous voulons permettre aux employés d'atteindre leur plein potentiel dans une culture gagnante motivée par un objectif puissant.Together, we are improving lives, every day.Working at Essity is not just a career; it is a chance to directly make the world a healthier, more hygienic and safer place. With impactful innovations coupled with sustainable solutions, we strive to reach more people every year with the necessary and essential solutions for well-being.Application End Date:13 apr. 2024

Essity